Her er eg!

Bildet mitt
Prøver å formidle så lite meininger som mulig og heller fokusere på forskjellene en opplever. Forvirra gutt som har forvilla seg til Zambia for å redde verden, det ser ut til at planen om å redde verden går i vasken men dokke kan nå meg på dinna adressa: C/O mr. C. Pule Zambia Railway Limited Pension Scheme Trust, P.O. Box 80935, Kafue River Road, Kabwe, Central Province Zambia. 10101 Mobil i zambia:+260975495746 Koz

fredag 6. november 2009

Independence day turnering



From Fotball

ivrige tilskodare

Eg var med å arrangere ei turnering i helga med volleyball, netball og fotball på plakaten og det var ei , med tanke på oppmøte, ei veldig vellykka turnering med over 300 barn og en hurv med lag. Mi sjølvalgte rolle var å gå rundt å ta en del avgjørelser når det var behov for det, og så tok eg lagbilde av alle lagene og stort sett observerte  kordan di organiserte. I korte trekk, ikkje som heime. Volleyball endte opp med at bare 2 lag møtte opp, netball jentene gadd ikkje å spille likavell, jentelagene i fotball måtte vere der under heile turneringa og spilte 2 kamper, kjempebra for genderequality, etter at eg ga beskjed til en av organisatorene om at jentene skulle spille kamp etter neste kamp så tenkte eg at det var greit, men neida, eg blir overkjørt og bak min rygg sender han utpå to guttelag. Eg klikker i vinkel og stormer ut på bana, han blir nervøs og holder meg igjen eg gir han ei lekse og han legger seg flat, det var hakket før eg kanselerte kampen. Så genderequality er ikkje bare bare i zambia, og der er det litt av en jobb å gjøre, de blir latterlig neglisjert bare fordi det alltid har vert sånn. Kjempegod grunn.


From Fotball
Saxon, som er en flink type, stod for utdeling av baller. På grunn av at turneringa ikkje kom lenger enn til gruppespill og kvartfinale og den bare varte en dag så måtte de bare gi baller til alle lag. Alle er vinnere når vi arrangerer turnering!


From Fotball

 Stor spaning og glede knytta rundt utdelinga av baller.

SCORE skulle sende meg penger og utstyr på onsdag som eg hadde forspørt om, på fredagskveld, turneringa var på lørdag, fikk eg melding om at eg fikk 8 baller isteden for 12 og ingen volleyball eller nett og en netball istedenfor 4. Pengene fikk eg aldri istedenfor fikk eg besøk av ei fra SCORE som var der i 3 timer og som kjøpte litt førstehjelpsutstyr og en volleyball, resten la eg ut for sjøl. Kjempetilrettelegging. Konsekvensen av ditta var jo at vi no ikkje hadde førstepremier men det var ikkje nokke problem ettersom at turneringa ikkje kom lenger enn til kvartfinale i U12 og gruppespill i U14. Så som kompensasjon på at turneringa aldri blei ferdig gjordet vi alle til vinnere og ga en ball til kvert lag, men det var seff nokken som ikkje fikk då det viste seg at det ikkje var nokk baller,jentene fikk selvfølgelig ingen, men det ordna seg. Grunnen til at turneringa mått slutte når den slutta er enkel. Etter 1830 så er det bekmørkt og med tanke på at du har to U12 lag, med mangen barn, som må gå i nesten 1 time før de er heime så hadde vi ikkje så masse valg. Men de fleste var glade og fornøyde over turneringa og det er det viktigste, all aktivitet er god aktivitet.


From Fotball
Til oppvarming er det som ofte dans og synging eller plystring eller bare bråk, VM i å lage mest lyd.


From Fotball

Oversikt over bane nr 2, i ettertid har det vist seg at vi hadde for få baner.

Kjøpte tidligere på dagen et medisinskrin i byen de eg hadde valget mellom en stor og en liten, eg valgte den lille. Eg angra.  Eg hadde ikkje betalt en gang men blei gitt ei kvittering slik at eg kunne betale i skranken då eg sier at eg vil ha den store istedenfor, det var selvfølgelig ikkje mulig fordi han allerede hadde slått den inn. Kan ikkje du bare slå inn den store da? Nei det kunne han ikkje fordi no ville ingen ha den eg hadde i handa. Eg spørte om logikken i å ikkje ville selge en kunde nokke som ville gi butikken meir penger var normal. Tydeligvis.

Prøvde også å kjøpe en juice på en bensinstasjonen i sentrum men det lot seg ikkje gjøre ettersom de ikkje hadde sotte pris på den(!) Koffor i alle dage er den på display i kjøleskapet bak disken når de ikkje vil selge det?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar