Her er eg!

Bildet mitt
Prøver å formidle så lite meininger som mulig og heller fokusere på forskjellene en opplever. Forvirra gutt som har forvilla seg til Zambia for å redde verden, det ser ut til at planen om å redde verden går i vasken men dokke kan nå meg på dinna adressa: C/O mr. C. Pule Zambia Railway Limited Pension Scheme Trust, P.O. Box 80935, Kafue River Road, Kabwe, Central Province Zambia. 10101 Mobil i zambia:+260975495746 Koz

lørdag 7. november 2009

Dårlig i magen?

Magen min begynte å lage trøbbel  for ca 6 uke sia og siden den gang har eg vært sjuk på og av, det var så ille at eg ikkje viste ka som kom fra ka og ka det var eg egentlig hadde gjort, og hadde eg ikkje visst bedre så hadde eg trodd at eg hadde nyresvikt i rompa. Men no har eg funne ut at det er vannet som er syndebukken, sjøl når eg koker det . Etter å tilbrakt 3 dager i senga mi så fikk eg nokk. Eg hadde lenge vert innstilt på å tilpasse meg standarden på madrassa og hadde funne meg et hjørne der det var sånn passe mjukt å ligge. Men når du ligger i 3 dager på nokke som nærmest kan sammenlignast med filt på ei ferist då er ettervirkningene en totalt ødelagt nakke og en rygg som skriker etter massasje, det  å være sjuk i syden er meir enn bare feber. Her nede har de forøvrig bare ett alternativ til sjukdom visst du har feber og det er malaria. Eg sier " i had fever yesterday and was laying in bed" svar " oh! It must be malaria" eg responderer " no its probably just som diarea it will soon go over" svar" yeah! Its probably malaria then" eg prøver igjen " no i checked myself im fine" nytt svar" oh sure! I hade malaria once, it was BAAD", i norge har vi jo til sammeligning bare infuensa. I norge er det vell vanlig å vente nokken dager med feber før en oppsøker legen, her nede ringer de nesten ambulansen bare du har et kutt og om du har feber så er det like før du blir innlagt, men det er jo egentlig en positiv ting og viser bare at de tar det på alvor men det oppfattes som litt hysterisk.



From Filmer til upload
Fikk besøk av en hyggelig fyr.


Vi hadde for to uke sida planlagt å dra på river safari i lower zambezi og det gikk som dokke kanskje skjønna , i dass. På fredag lagde eg pizza til familien siden eg skulle vere vekke i ei ukes tid, resultatet var  at eg våkna kl 3 på natta og spydde. Hostfar skulle vise at han brydde seg og var raskt på plette for å spør kordan det gikk, og til hans store overaskelse så gikk det ikkje bra, men han har humor da. Eg var for anledningen kledd i en United singlet. Etter ei økt på dassen så sjangla eg inn på rommet mitt og landa i senga. Hostfar står å ser på meg menst eg ligger der heilt i utslått og så sier han, som den chelsea fansen han er " i think its the shirt thats making u sick, u didnt wear that earlier today" han fikk meg til å smile hvertfall.  Eg kan sverge på at eg såg en heil mais i doen morningen etterpå, tenkte jo for meg sjøl at det var et mesterstykke om eg hadde klart å forgifte heile familien med min heimelaga pizza, men det var bare meg. Chisanga er forøvrig ikkje vegetarianer men han spiser ikkje biff derfor var gleden stor da eg lurte han til å spise kjøttdeig ved å skjule den i "vegetarpizzaen" hehe! Gutten fikk jo panikk etter å ha tygga det og måtte gi opp resten av stykket før han gikk til vasken å skylte munnen angst.Moro! Men uansett så kom lørdagen og eg trodde det bare var forbigående, derfor dro eg til lusaka for å møte øyvind og gunhild, magen holdt eg i sjakk heile veien. Vi skulle som nevnt over på safari, det gikk som nevnt over i dass. Nokke av grunnen kan være at eg kjørte på med øl og galliano på lørdagskvelden, ikkje akkurat nokke sjakktrekk av meg skulle det vise seg.



From Ei geit en sykkel og en arbeidslaus by med navn bakwe
Gratulere med å være sjuk bjørnar vi tror du trenger dinna. Eg vart smigra over omtanken. En dobørste og for en dobørste.



From Ei geit en sykkel og en arbeidslaus by med navn bakwe
Far smører sønn inn med solkrem, koselig!

Å ligge på dorm med 8 andre er jo heilt greit, å ligge på dorm med 8 andre uten aircondition, uten myggnett og med feber er litt mindre greit, å vekke alle fordi du hoster og så vekke alle igjen fordi du løper ut for å spy i nærmeste busk i bare bokseren, som forøvrig har et gedigent hull akkurat der rompa er, er heller ikkje å anbefale.  Eg trasker inn på dormen igjen med håp om søvn då Gunhild spør om det går bra med meg, eg sier "nei", sjokkerende svar. Legger meg ned igjen i fosterstilling og fryser, et teikn på at eg begynner å bli bra igjen? Nei. Det tar 10 min så var det nummer to sin tur for å vise meg at han ikkje hadde glømt seg vekk. Ei natt for minnene, men eg var heldig å ha Gunhild som er sykepleier og mor, og øyvind som er far til å passe på meg. Vi knytt nokken sterke bånd de neste dagene og spm som "kordan er dagens avføring Bjørnar?" blei heilt vanlig.


From Ei geit en sykkel og en arbeidslaus by med navn bakwe
Koser oss med en god film. Mitt snop bestod av cellogs all bran og vann samt litt salte kjeks.



From Ei geit en sykkel og en arbeidslaus by med navn bakwe
Hat Hat Hat!! Og vondt i kneet. Men det må vaskes etter et sykeleie, det har eg lest er viktig. Renhet er viktig

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar